لب یکی از قسمتهای صورت است که با افزایش سن حجمش کم شده ، ارتفاعش کاهش یافته و برجستگی آن در صورت کاهش می یابد.تزریق ژل لب روش ایده آل می باشد که که برای رفع این تغییرات و زیبایی صورت بسیار مفید می باشد.لبهای برجسته یا برجسته سازی لب یکی ازمعیارهای زیبایی صورت و دلربایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. هر چند بعضی از افراد به صورت طبیعی دارای لبهای برجسته می باشند، ولی بسیاری دیگر در حسرت داشتن این گونه لبها هستند.
فرم دهی لب در مدل های مختلفی صورت می گیرد که تزریق ژل لب مدل عروسکی،تزریق ژل لب مدل باربی و تزریق ژل لب مدل قلبی سه گونه مرسوم آن می باشد.مرسوم ترین نوع تزریق ژل لب مدل روسی است که طرفداران بسیاری در ایران دارد که برای شناخت این نوع تزریق پیشنهاد می کنیم مقاله ژل لب روسی را مشاهده نمائید.

چگونگی تزریق ژل لب

حجم لب ، ارتفاع و برجستگی لب تحت تاثیر افزایش سن قرار می گیرند.لب پایینی به خودی خود از لب بالایی بزرگ تر و حجیم تر است و نیمه راست و چپ هرکدام از لبها شبیه به هم می باشند و باید توجه داشت که حجم و تقارن در این دو نیمه بسیار مهم می باشند.

درفرمدهی لب با ژل کاری که انجام می شود این است که حاشیه لب برجسته و حجم داده می شود و بدین ترتیب به زیبایی صورت افزوده می شود.لب بالایی از دو قسمت لب سفید و لب قرمز تشکیل شده است که توسط حاشیه لب از هم جدا شده اند.با تشکیل چروک عمودی و موازی در قسمت سفید لب بالایی ظاهر نامطلوبی ایجاد شده و در صورت استفاده از رژ لب بصورت خطوط عمودی و قرمز رنگ در لب بالا خودش را نشان می دهد.
ما در مقاله انواع تزریق ژل به لب بطور کامل به بررسی تخصصی انواع تزریق ژل لب و مناسب بودن هر شیوه برای افراد مختلف پرداختیم که می توانید در صورت تمایل آن مطلب را مطالعه نمائید.
اساس تزریق ژل در همدم کلینیک به لب بدین صورت می باشد که پس از بی‌حس کردن موضع و اطمینان دادن به بیمار محل تزریق با محلول ضد میکروبی یا الکل تمیز می شود.سپس به وسیله سرنگ مخصوص و سوزن‌هایی ظریف با زاویه‌ای‌ درست میزان دقیقی‌ از دارو در یکی‌ از لایه‌های پوستی و یا زیرپوستی به نواحی مختلف در سر و صورت شامل دور چشم ها،گونه ها، چین های دور دهان در خلال لبه فک ،در لب ها و به پیشانی تزریق می شود.
ترکیبات  هیالورونیک اسید  به علت جذب آب زیاد در اطراف خود و افزایش حجم حاصل از این امر نیاز به حجم کمتری از ژل ،برای تصحیح چین‌ها و فرورفتگی‌ ها دارد.

مراقبت بعد از تزیق ژل لب

معمولا مقداری تورم نیز پس از تزریق ژل  لب وجود دارد که در روزهای اولیه به صورت واضح مشخص نیست که این تورم ناشی از تزریق و یا نتیجه ورود ژل و فیلر به لب می باشد . همچنین برای ژل های موقت نیز، مقداری زمان جهت ادغام مواد پرکننده با بافت لب لازم است. به خاطر داشته باشید که پس از تزریق حتما برای مراقبت بعد از تزریق ژل لب مقدار زیادی آب به صورت روزانه مصرف نموده و دستورالعمل های ویژه پزشک  را برای مراقبت های پس از تزریق فراموش نکنید.
بنابراین، اگر قصد کاهش چشمگیر چین و چروک ها  بهتر است برای رسیدن به نتیجه دلخواه تان حداقل سه هفته صبر کنید.اگر واقعا برای اولین بار است که تزریق را تجربه می کنید یا پرکننده لب را تجربه می کنید، حتما برای مراقبت بعد از تزریق لب،دستورالعمل هایی را که با لمس و ماساژ لب پس از تزریق همراه هستند، دنبال کنید. این روش ها از به وجود آمدن احتمالی عدم تقارن در لب ها جلوگیری کرده و باعث می شود که لب هایی پرتر و گوشتی تر و در عین حال  طبیعی تر داشته باشید.

اقدامات بعد از تزریق ژل به لب

گاهی اوقات تورم جزئی و یا تکه های ورم کرده ای را ممکن است بعد از فرم دهی به لب مشاهده کنید. این نکات و بایدها و البته ماساژ صحیح می تواند کمک بسیاری در دوران پس از تزریق به فرد نماید.

  • ماساژ لب ها با دست هایی تمیز و عاری از هرگونه آلودگی برای پر شدن یک دست توزیع طبیعی مواد در تمام بافت های لب کمک کننده می باشد
  • از مصرف نوشیدنی های داغ خودداری کنید. همچنین به مدت چند روز تا حاصل شدن بهبودی، از مصرف الکل و غذاهای تند و ادویه دار نیز اجتناب نمایید
  • اگر مستعد ابتلا به تبخال هستید، از پزشک خود حتما نسخه ای برای داروهای ضد ویروس دریافت کنید. بهتر است چند روز قبل و چند روز بعد از تزریق این درمان را انجام دهید
  • طبق گفته پزشکان استفاده از کرم ها و روغن های ترمیم کننده یک روش عالی است
  • از آرایش کردن خودداری کنید. تا چند روز پس از تزریق به هیچ عنوان از رژ لب استفاده نکنید
  • در ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق ژل به لب گرمای شدید ، ورزش های سنگین و مصرف نوشیدنی های الکلی ممنوع می باشد تا از بروز تورم ، خون مردگی و التهاب بیشتر جلوگیری شود
  • از پاک کننده های ملایم، بدون بو یا پدهای استریل های الکلی برای پاک کردن آرایش تان استفاده کنید
  • عموما طی مدت زمان ۳ روز تمام حساسیت های مرتبط با تزریق از بین رفته و تورم شما به میزان چشمگیری کاهش می یابد

عوارض تزریق ژل به لب

بدلیل شبکه عصبی قوی در لب از بلوک عصب سه قلو برای کنترل درد استفاده می شود بی حسی در این ناحیه ممکن است تا ۴۵ دقیقه باقی بماند و خوردن غذا در طی این مدت ممکن است موجب گاز گرفتگی لب و آسیب به آن شود . بنابراین تا زمان برگشت کامل حس لب،خوردن و آشامیدن ممنوع می باشد. .از دیگر عوارض تزریق ژل لب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ناراحتی های خفیف

      این ناراحتی ها بسیار طبیعی میباشد وبه خاطر تزریق سوزنی است که درلب انجام شده است.
  • کبودی

      کبودی که روند طبیعی بدن میباشد،بعضی از افراد بیشتر ازافراد دیگر دچار این کبودی میشوند،میزان کبودی درافراد ژنتیکی میباشد همچنین سیگارکشیدن واستفاده از داروهایی مانند آسپیرین میزان این کبودی را افزایش میدهد.این کبودی ها درحدود ۱ هفته بهبود می یابد . کبودی میتواند درحدود۲ تا ۱۰ روز باقی بماند.
  • قرمزشدن

    • قرمزشدن پوست برای هر بیمار متفاوت میباشد اما حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت این قرمزی ها ازبین خواهد رفت .
  • تورم

    • تورم ،سوزش وقرمزی درناحیه ای که سوزن تزریق شده است. تورم در صورت کاملا طبیعی میباشد وبرای هربیمار متفاوت است به دلیل اینکه لب ها یکی ازحساسترین ناحیه ها درصورت میباشد هرگونه تورم روی آن کاملا طبیعی است
  • طبیعی نبودن حالت لب ها

      این مورد با ازبین رفتن تورم بهبود می یابد.پزشک برای از بین رفتن این حالت ها به شما ماساژدادن لب را آموزش می دهد .

قیمت و هزینه ژل لب

یکی از عوامل تاثیرگذار قیمت و هزینه ژل لب ، نوع تزریق ژل می باشد.در این مورد پزشک معالج باید اولا  شناخت دقیق و کافی‌ از ساختمان پوست و اجزای صورت داشته باشد و  ثانیا به تکنیک این روش که شامل محل مناسب، مقدار تزریق و قرار دادن این مواد در لایه های‌ مناسب پوستی است کاملا آشنا باشد.

مقدار ژل تزریق شده و سطحی یا عمقی تزریق شدن آن، بستگی به نوع ماده استفاده شده و نتایج مورد دلخواه از طرفی و عمق و محل چین موردنظر از طرف دیگر دارد.عواملی همچون مقدار ژل تزریق شده،عمقی یا سطحی بودن تزریق،مدل درخواستی لب، نوع لبها و دستمزد پزشک متخصص قیمت و هزینه تزریق ژل لب را تعیین می نماید.

اگر بعد از مطالعه این مطلب هنوز سوالات و ابهاماتی در مورد قیمت و هزینه فرم دهی لب با ژل در ذهن خود دارید کافیست در بخش دیدگاه ها و نظرات به ما اعلام کنید تا کارشناسان ما پاسخ گوی شما باشند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *