تصویر لیزر موهای زیر بغل

لیزر موهای زیر بغل یکی از بهترین و تضمینی‌ترین روش‌های خلاصی از شر موهای زیاد این ناحیه از بدن است که علاوه بر حفظ مو و عرق تولید شده در بدن و آزار خود فرد و دیگران می‌تواند از نظر ظاهری نیز مشکلاتی برای فرد به وجود آورده و اعتماد به‌ نفس وی را کاهش دهد. از سوی دیگر شایعاتی پیرامون استفاده از لیزر و مام در میان افراد مبنی بر سرطان‌زا بودن استفاده از این دو روش وجود دارد که ما را بر آن واداشت تا مقاله‌ای پیرامون لیزر موهای زائد زیر بغل برای شما عزیزان آماده سازیم، پس تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

ویدئوی معرفی لیزر موهای زائد بدن

فیلم زیر به معرفی لیزر موهای زائد بدن که صحبتهای دکتر یوسفی می باشد را می توانید مشاهده فرمایید:

[aparat id=”fGbdF”]

منظور از لیزر موهای زیر بغل چیست؟

اگر شما نیز جزء افرادی هستید که از تحریک مداوم پوست، رشد بی رویه موهای زائد، برآمدگی‌ها، قرمزی یا سوختگی ناشی از استفاده از ژیلت و تیغ خسته شده‌اید، بد نیست به تکنیک استفاده از لیزر موهای زیر بغل بیاندیشید تا بدین طریق بلکه بتوانید در کوتاه‌مدت از شر موهای این ناحیه از بدن خلاص شوید.

در کل لیزر روشی است که برای از بین بردن موهای زائد بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل نتایج بهتر حاصل از آن نسبت به اصلاح یا اپیلاسیون امروزه طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. این روش معمولا بی‌خطر است و تنها به شش ماه زمان و چند جلسه درمانی نیاز دارد تا بتوانید به طور کلی موهای زائد ناحیه زیر بغل خود را از بین ببرید.

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که از یک پرتو متمرکز نور (لیزر) برای از بین بردن موها استفاده می‌کند. در این متد درمانی نوری که توسط لیزر ساطع می‌شود توسط رنگدانه ملانین موجود در مو جذب شده و این انرژی نور به گرما تبدیل شده و به فولیکول‌های تولیدکننده مو آسیب می‌رساند در پی این آسیب احتمال رشد مجدد مو از این فولیکول بسیار پایین آمده و به تاخیر می‌افتد.اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره لیزر موی زائد بدانید کافیست پیشنهاد می کنیم مقاله لیزر موهای زائد بدن را مطالعه نمائید.

ولی بد نیست این نکته را در نظر داشته باشید که تنها یک جلسه درمانی برای حذف کامل موهای زیر بغل کافی نیست و منجر به حذف دائمی این موهای مزاحم نخواهد شد بلکه نیاز است تا چندین جلسه درمانی برای حذف اولیه موهای زائد گذرانده و شاید در آینده نیاز به درمان‌های نگهداری نیز داشته باشید. لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار موثر است، اما می‌توان آن را با موفقیت برای انواع پوست استفاده کرد. هر چند استفاده از این تکنیک کاملا بی‌خطر تلقی می‌شود ولی گاها شاهد برخی عوارض جانبی چون سوختگی، اسکار یا تغییر رنگ دائمی پوست هستیم.

نحوه لیزر موهای زیر بغل

تصویر نحوه لیزر موهای زیر بغل

لیزر موهای زائد یک فرآیند نسبتا ساده است و آنقدرها هم که به نظر می‌رسد ترسناک نیست.  نحوه کار لیزرها با انتشار پالس‌های انرژی نور در عمق پوست یعنی جایی که فولیکول مو وجود دارد می‌باشد که نهایتا منجر به از بین رفتن فولیکول‌های مو و ممانعت از رشد مجدد مو می‌شود. حتما می‌دانید که برای از بین بردن تمامی موهای ناحیه زیر بغل یا هر قسمت از بدن نیاز است که موها در مرحله رشد فعال خود قرار داشته باشند چرا که لیزر تنها بر فولیکول‌هایی که در مرحله رشد فعال قرار دارند اثر می‌گذارند.

موها معمولا در سه مرحله رشد می‌کنند – مرحله رشد فعال، مرحله انتقال و مرحله استراحت. هنگامی که مو در مرحله گذار یا استراحت است، لیزر نمی‌تواند به ریشه برسد و به فولیکول آسیب برساند. به همین دلیل است که معمولا چندین جلسه درمانی نیاز است تا به ترتیب در دوره‌های درمانی مختلف انواع موهایی که در مرحله فعال خود قرار دارند تحت‌تاثیر درمان با لیزر قرار گرفته و از بین بروند.

برای انجام این روش درمانی ابتدا، متخصص شما ناحیه تحت درمان را تمیز می‌کند و در صورت نیاز و پایین بودن آستانه تحمل درد زیبا جوی محترم از یک کرم بی‌حس‌کننده برای کاهش میزان درد متقاضی حین انجام لیزر استفاده می‌کند. گاها از ژل یا اسپری خنک کننده نیز برای کاهش میزان درد و یا عواض جانبی ناشی از لیزر در ناحیه زیر بغل استفاده می‌شود. سپس به منظور پیشگیری از وارد شدن هر نوع آسیب ناشی از لیزر به چشم‌ها به شما یک عینک حافظ داده می‌شود.

در مرحله بعد، متخصص دستگاهی حاوی پرتوی نور را روی ناحیه زیر بغل قرار می‌دهد. این نور فولیکول‌های مو را گرم کرده و باعث آسیب به آنها می‌شود، طوری که پس از لیزر توانایی خود در رشد موهای جدید را از دست می‌دهند. کل فرایند لیزر طولانی نبوده و تنها ممکن است چند دقیقه به طول بیانجامد.

خوبی استفاده از این تکنیک این است که هیچ دوران نقاهت خاصی نداشته و شما در همان روز می‌توانید به خانه بازگشته و به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید تنها کافیست به برخی نکات بهداشتی و مراقبتی از جمله استفاده از کمپرس خنک یا کمپرس یخ در ناحیه زیر بغل در صورت نیاز یا استفاده از کرم استروئیدی موضعی به منظور کاهش میزان تورم استفاده کنید.

مزایای لیزر موهای زائد برای موهای زیر بغل چیست؟

تصویر مزایای لیزر زیر بغل

با انتخاب لیزر موهای زائد برای از بین بردن موهای زیر بغل شما عزیزان از مزایا و فواید زیادی بهره‌مند خواهید شد. از جمله مزایا و منافع استفاده از این تکنیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوست ناحیه زیر بغل نرم‌تر از قبل خواهد شد

با لیزر موهای زیر بغل می‌توانید پس از چند جلسه شاهد پوستی نرم در این ناحیه باشید که باعث از بین رفتن تیرگی ناحیه زیر بغل شده و اعتماد به‌ نفس شما را به ویژه به هنگام پوشیدن لباس‌های بدون آستین در باشگاه یا مراسمات افزایش می‌دهد.این لطافت و سفید شدن پوست در لیزر موهای بیکینی نیز اتفاق می افتد.

کاهش رشد موهای زائد فرو رفته در پوست

حتما تا به حال با موهای زیر پوستی یا موهایی که برعکس رشد کرده و زیر پوست گیر میفتند مواجه شده‌اید. این موها می‌توانند ناراحت کننده باشند و در مواردی منجر به عفونت و درد در افراد شوند. خوشبختانه تکنیک استفاده از لیزر این موهای زیر پوستی را نیز هدف قرار داده و از بین می‌برند  و شما می‌توانید از شر این نوع موها نیز خلاص شوید.

پیشگیری از عوارض بعد از اصلاح یا اپیلاسیون

معمولا پس از اصلاح و اپیلاسیون شما ممکن است با سوختگی یا راش حاصل از استفاده از تیغ روبه‌رو شوید، این به این دلیل است که هنگام اپیلاسیون یا اصلاح، لایه‌های بالایی پوست همراه با فولیکول مو برداشته می‌شود که باعث آسیب به لایه‌های پوست شده و باعث تحریک پوست می‌شود. از آنجائیکه با استفاده از تکنیک لیزر موهای زیر بغل به طور خاص فولیکول‌ها در زیر پوست مورد هدف قرار می‌گیرند بنابراین احتمال آسیب به پوست بسیار پایین بوده و نهایتا پوستی صاف و بدون مو را به شما هدیه خواهد داد.

نتایج حاصل از لیزر تقریبا دائمی است

یکی دیگر از مهمترین مزایای استفاده از لیزر موهای زیر بغل اینست که نتایج حاصل از آن در صورتی که جلسات درمانی را به صورت مرتب طی کرده و مراقبت‌های لازم را به درستی انجام دهید دائمی خواهد بود. و این ویژگی مثبت لیزر در طولانی مدت می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در هزینه‌های مورد نیاز برای از بین بردن موهای زائد از جمله اصلاح یا اپیلاسیون کمک کند و بهتر اینست که شما دیگر نگرانی از بابت رشد مجدد موهای زائد زیر بغل ندارید.

دیگر نیازی به اصلاح روزانه یا هفتگی نیست

مسلما نیاز به اصلاح روزانه و یا هفتگی زیر بغل نه تنها پروسه‌ای وقت‌گیر خواهد بود بلکه ممکن است شما را از رفتن به باشگاه و یا استخر دلسرد کند در صورتیکه با انجام لیزر شما هر زمان که بخواهید می‌توانید در محل‌های دلخواه با لباس‌های دلخواه خود حاضر شده و از اوقات فراغت خود لذت ببرید چرا که با لیزر موهای زیر بغل دیگر خبری از موهای زائد نیست.

آمادگی های پیش از لیزر موهای زائد زیر بغل

از جمله مراقبت‌های قبل از لیزر موهای زیر بغل که برای پیشگیری از بروز هر نوع عارضه جانبی احتمالی حین یا بعد از لیزر می‌توانید انجام دهید می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • حتما در جلسه مشاوره قبل از لیزر شرکت کنید تا مشخص شود که آیا کاندید مناسبی برای این اقدام زیبایی هستید یا نه.
  • یکی دو روز قبل از لیزر موهای زیر بغل خود را بتراشید تا کل موهایتان انرژی را جذب نکرده و از عوارضی چون سوختگی و کز خوردن ساقه مو پیشگیری کنید.
  • از قرارگیری در معرض برنزه کردن و آفتاب سوختگی از دو هفته قبل از لیزر خودداری کنید.
  • برای محافظت از پوست خود از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • از انجام وکس و اپیلاسیون قبل از جلسه لیزر خودداری کرده و به هیچ عنوان از مواد آرایشی زیر بغل استفاده نکنید تا لیزر بهترین اثر را روی شما داشته باشد.
  • از مصرف مواد کافئین‌دار از ۴ ساعت قبل از لیزر اجتناب کنید.

البته در مطلب تحت عنوان آمادگی قبل از لیزر موهای بدن بطور کامل به اقدامات قبل از لیزر بدن و حتی زیر بغل پرداختیم که در پیشنهاد می کنیم آن مقاله را نیز مطالعه نمائید.

قوانین حیاتی پس از لیزر موهای بدن که باید رعایت شود

برای اینکه بتوانید بهترین و موثرترین نتایج را از انجام لیزر دریافت کنید، چندین کار وجود دارد که باید بعد از لیزر موهای زیر بغل انجام دهید و کارهایی وجود دارند که باید از آنها اجتناب کنید. پس از انجام لیزر، پیروی از قوانین و دستورالعمل‌های پس از درمان که پزشک شما ارائه می‌دهد ضروری است از جمله این دستورالعمل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل هفت روز پس از درمان و در برخی موارد تا شش هفته از قرارگرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء‌بنفش خودداری کنید.
  • تا ۴۸ ساعت لباس نخی گشاد بپوشید.
  • از رفتن به استخر، جکوزی، اتاق بخار و انجام ورزش بدنی خودداری کنید.
  • از لمس پوست زیر بغل خود در روزهای اول پس از لیزر خودداری کنید.
  • در روزهای اول پس از لیزر از استفاده از آب خیلی گرم یا خیلی سرد خودداری کنید.
  • برای مدیریت ناراحتی پس از درمان استفاده از Tylenol توصیه می‌شود.
  • استفاده از ژل ترمیم‌کننده، حوله ‌ سرد، کیسه‌های یخ یا آلوئه‌ورا می‌توانند ناراحتی ناشی از گرمای لیزر را کاهش دهند.
  • حداقل به مدت دو هفته پس از لیزر اولیه از انجام لیزر درمانی اضافی یا سایر روش‌های شیمیایی برای از بین بردن موهای زائد خودداری کنید.
  • تجربه هر گونه عارضه جانبی، از جمله هیپو یا هیپرپیگمانتاسیون، قرمزی طولانی مدت، تورم یا تاول را با پزشک خود در میان بگذارید.

 

تصویر عوارض جانبی لیزر موهای زیر بغل

عوارض جانبی ناشی از لیزر موهای زیر بغل

دقت داشته باشید که برای کسب بهترین نتایج مهمترین کار سپردن این پروسه به یک متخصص در این زمینه است پس حتما در انتخاب پزشک خود دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید از گزند عوارض جانبی ناخواسته در امان بمانید. در کل از عوارض جانبی ناشی از انجام لیزر برای موهای زیر بغل می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • قرمزی یا تحریک در محل لیزر
  • درد
  • تاول زدن
  • تورم
  • به جای ماندن زخم که در موارد بسیار نادر رخ می‌دهد.

پس از استفاده از لیزردرمانی نیز همانند سایر تکنیک‌های زیبایی پوست چون استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی، پوست به شدت در برابر آفتاب حساس می‌شود، هر چند ناحیه زیر بغل چندان در معرض تابش آفتاب قرار ندارند با این حال باز هم لازم است تا اقدامات احتیاطی چون استفاده از ضد آفتاب به هنگام خروج از خانه صورت گیرد.

گاها ممکن است لیزر باعث تغییرات موقت در رنگدانه‌های پوست شده و لکه‌های روشن در پوست تیره و لکه‌های تیره در پوست روشن ظاهر شود که در صورت بروز چنین مشکلی بهتر است حتما پزشک خود مطلع کنید. به طور کلی می‌توان گفت، پوست‌های تیره‌تر در برابر تغییرات رنگدانه آسیب‌پذیرتر هستند.

آیا لیزر موهای زیر بغل درد دارد؟

در مطلبی تحت عنوان لیزر فول بادی بطور کامل به درد هنگام لیزر پرداختیم و در قسمتی از این مطلب گفتیم که در هنگام لیزر موهای بدن و حتی موهای زیر بغل کمترین میزان درد در حد ضربه آرام یک نوار لاستیکی روی پوست از سوی متقاضی تحمل خواهد شد.  فرآیند لیزر موهای زائد زیر بغل در حالت درازکش راحت و در حالی که بازوی شما بالای سر شما قرار دارد آغاز می‌شود. سپس تکنسین لیزر شما ناحیه‌ای از پوست را که نیاز به حذف موهای زائد دارد تعیین می‌کند. پس از آماده شدن کامل ناحیه درمان، لیزر زیر بغل شروع می‌شود. تکنسین به سرعت لیزر را روی ناحیه زیر بغل اجرا می‌کند تا فولیکول‌های مو را در ریشه از بین ببرد، شما ممکن است کمی احساس سوزون سوزن شدن حین درمان داشته باشید اما در حالت کلی درد بسیار در ناحیه تحت درمان احساس نمی شود.

لیزر موهای زیر بغل در بارداری و شیردهی

تصویر لیزر موهای بدن در دوران بارداری
خانمها در دوره بارداری و شیردهی به علت اینکه تغییرات هورمونی در بدنشان اتفاق می افتد ، تغییرات زیادی را در بدنشان احساس می کنند.یکی از این اتفاقات بیشتر شدن رشد موهای زائد در نواحی مختلف بدن می باشد.دوره بارداری و شیردهی هم حساسیت بالا می باشد و هر اقدامی نمی شود انجام داد.اما برای اینکه بانوان در این دوره از شر این موها خلاص شوندچه باید انجام دهند؟
بهترین گزینه لیزر می باشد به دلیل اینکه لیزر همانطور که گفته شد فقط در لایه میانی پوست نفوذ می کند و  به لایه های زیرین کاری ندارد.فقط باید توجه داشت در ۳ ماهه اول بارداری اقدام به لیزر نباید کرد.اگر دوست دارید اطلاعات جامع تر و دقیق تری در این مورد بدست آورید، پیشنهاد می کنیم مقاله لیزر موهای بدن در دوران بارداری را مطالعه فرمایید.

قیمت لیزر موهای زیر بغل

 

مطمئنا یکی از سوالات مهم در مبحث لیزر موهای زیر بغل و هر نقطه دیگری، هزینه و قیمت لیزر است.براساس تغییرات هزینه های اقتصادی که در جامعه شکل گرفته است نمی توان قیمت و هزینه دقیقی در وب سایت اعلام کرد و حتی موقعیت مکانی کلینیک، تعداد شات مصرفی و نوع دستگاه از لحاظ دایود، اس اچ آر و الکس بودن و نوع جنسیت از عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه و قیمت لیزر موهای زیر بغل به حساب می آید.

سوالات متداول

_
آیا لیزر موهای زیر بغل روی تعریق اثر گذار است؟

مشاهدات نشان می دهد که افرادی که از لیزر برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل استفاده می کنند کمتر از عرق کردن شکایت دارند و به نوعی احساس بهتری در این زمینه داشته اند.

آیا لیزر روی تیرگی و سیاهی زیر بغل اثر دارد؟

پس از اتمام جلسات لیزر، تا حدودی رنگ این ناحیه روشن تر می شود و فرد احساس بهتری نسبت به قبل خواهد داشت.

لیزر موهای زیر بغل همیشگی است؟

تضمینی برای مادام العمر بودن لیزر نمی باشد و پس از اتمام جلسات درمانی ( ۴ تا ۸ جلسه با فاصله ۱٫۵ تا ۲ ماه یکبار) برای پایداری نتیجه حداقل سالانه یک جلسه لیزر به عنوان درمان نگهدارنده باید تکرار شود. در ضمن لیزر به هیچ عنوان ۱۰۰ درصد موها را از بین نخواهد برد و در بهترین شرایط بین ۸۵ تا ۹۰ درصد موها از بین خواهند رفت یا بسیار نازک و کرکی خواهند شد.

هر جلسه لیزر چقدر زمان لازم دارد و آیا درد دارد؟

با احتساب زمان آماده سازی هر جلسه لیزر بین ۶ تا ۸ دقیقه طول می کشد و معمولا هیچ گونه احساس درد در فرد ایجاد نمی شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *