تصویر تزریق بوتاکس پیشانی

یکی از مناقی که چین و چروک در آن ناحیه به جهت عصبانی شدن فرد به وفور دیده می شود، پیشانی است که امروزه برای درمان خطوط منطقه مورد نظر از تزریق بوتاکس پیشانی استفاده می شود.ما در مطلب تزریق بوتاکس بطور کامل به مسائل اینکه بوتاکس چیست و چه کاربردهایی دارد پرداختیم و گفتیم یکی از نقاطی که میتوان بوتاکس را تزریق کرد، تزریق بوتاکس به پیشانی می باشد.قصد داریم در این مقاله بطور کامل به تزریق بوتاکس پیشانی بپردازیم و از قیمت و هزینه،ماندگاری،بوتاکس در زنان، عوارض بوتاکس پیشانی و میزان جوابدهی تزریق بوتاکس در پیشانی صحبت کنیم.در ابتدا بهتر است بدانیم که چه عواملی باعث ایجاد خطوط و چروک در پیشانی می شوند.

چه عواملی باعث ایجاد خظوط در پیشانی می شوند؟

همه انسانها با بالا رفتن سن دچار افتادگی ابروهای خود می شوند و در این حالت عضلات پیشانی سعی دارند که از افتادگی ابروها جلوگیری کنند و به همین دلیل عضلات پیشانی در حالت منقبض شدن سعی دارند که جلوی افتادگی ابرو را بگیرند.نتیجتا همین حالت های انقباضی که برای عضلات پیشانی اتفاق می افتد باعث ایجاد خط و خطوط در پیشانی و دور چشم می شود.

فیلم تزریق بوتاکس پیشانی

در ویدئوی زیر می توانید نمونه فیلم تزریق بوتاکس پیشانی را که در کلینیک زیبایی دایموند انجام شده است ، مشاهده نمائید:

[aparat id=’LcIhM’]

محل تزریق بوتاکس پیشانی

تصویر محل تزریق بوتاکس پیشانی

عموما تزریق بوتاکس پیشانی به وسط پیشانی و خطوط پنجه کلاغی یا همان اطراف چشم انجام می شود و باعث از بین رفتن خطوط و چین و چروک های بوجود آمده در اثر پیری پوست یا اخم کردن ، می شود.اما این نقاط تنها نقاط تزریق شده بوتاکس برای پیشانی نمی باشند و  پزشک زیبایی شما می تواند بنا به تشخیص اقدام به تزریق بوتاکس در دیگر نواحی پیشانی مانند اطراف چشم نیز کند.از آنجا که شیوه کار بوتاکس در زیبایی و از بین بردن چین و چروک ،غیر فعال کردن عضلاتی است که باعث ایجاد چین و چروک شده است لذا محل تزریق بوتاکس پیشانی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و حتما حتما باید در کلینیک زیبایی و زیر نظر متخصص این کار انجام شود.

تزریق بوتاکس به پیشانی چگونه انجام می شود؟

برای تزریق بوتاکس به پیشانی لازم است که فرد در روز موعود بر روی تخت هایی که بصورت نیمه نشسته طراحی شده اند بنشیند تا اپراتور نقطه خاصی را که پزشک متخصص تعیین کرده کاملا استریل و پاکسازی کند.بعد از این مرحله نقاط مورد نظری که قرار است تزریق بر روی آنها در پیشانی انجام شود توسط ماژیک نشانه گذاری می شود.این نقاط توسط پزشک متخصص و براساس بیشترین افتادگی و انقباض عضلاتی که بیشتر درگیر می باشند ، تشخیص داده می شود.
بعد از مشخص شدن نقاط نزریق ، تزریق بوتاکس به نقطه مورد نظر انجام شده و کل زمان این فرآیند ۱ الی ۲ دقیقه طول میکشد در همین حال نیز به عضلات مورد نظر فشار اندکی وارد می شود تا از کبودی که در اثر تزریق اتفاق می افتد جلوگیری شود.در نهایت پاکسازی نقاط نشانه گذاری انجام می شود.

اقدامات مهم بعد از تزریق بوتاکس به پیشانی

همانطور که خودتان متوجه شدید قبل از تزریق بوتاکس به پیشانی کار خاصی نیاز نیست که شما انجام دهید اما مهم ترین کارها و اقداماتی که بعد از تزریق می بایست انجام شود عبارتند از:

  •  برای جلوگیری از کبودی پوست بعد از تزریق بوتاکس می بایست که فرد در روزهای قبل از تزریق از آسپرین و یا هر داروی دیگری که حاوی آسپرین می‌باشد استفاده نکند. این امر شامل دیگر داروهای شبیه به آسپرین مانند بروفن، ناپروکسن و بیشتر مسکن‌هایی که بدون نسخه به فروش می‌رسند به جز استامینوفن نیز می‌شود.لازم به ذکر است در صورتی که فرد طبق دستور پزشک از داروهایی مانند وارفارین و پلاویکس که خون را رقیق می‌کنند استفاده می‌کند باید بداند که بعد از تزریق بوتاکس حتماً دچار کبودی خواهد شد.
  • بعد از تزریق بوتاکس حتما از استعمال دخانیات خودداری کنید چرا که در غیر این صورت میزان کبودی زیر چشم بمراتب بیشتر می گردد.
  • تا چند ساعت پس از تزریق بوتاکس باید از خوابیدن و یا ماساژ دادن پیشانی خودداری نمود چرا که این کار باعث جابه‌جایی بوتاکس شده و آن را به سمت پلک بالایی حرکت می‌دهد و باعث می‌شود تا فرد در پلک خود احساس سنگینی کرده و یا حتی دچار افتادگی پلک شود. تأثیر بوتاکس بر روی پلک به صورت طبیعی و در طی ۷ تا ۲۱ روز از بین می‌رود اما تا آن زمان برای مقابله با افتادگی پلک می‌توان از قطره‌ چشم لوپیدین استفاده نمود.
  • در صورت ایجاد سردرد حتما از داروی استامینوفن برای از بین بردن درد استفاده کنید.
  • در برخی از موارد از بیمارانی که برای اولین بار تزریق بوتاکس به پیشانی را انجام می دهند خواسته می‌شود که  ۲ تا ۳ هفته بعد از تزریق برای معاینه و یا تمدید تزریق دوباره به پزشک مراجعه نمایند.
  • بیشتر افراد برای حصول نتیجه و ماندگاری بیشتر می بایست یک یا ۲ بار دیگر تزریق خود را در سال تکرار کنند.در مقاله تزریق بوتاکس زیر بغل نیز بطور مفصل در این مورد صحبت کردیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه فرمائید.

مدت زمان ماندگاری بوتاکس پیشانی

بطور قطع در مورد میزان و مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس بپیشانی نمی توان صحبت کرد اما عموما در اولین سال مراجعه شما به کلینیک زیبایی دکتر یوسفی ، هر ۳ الی ۴ ماه یکبار تزریق خود را تکرار نمائید و بعد از این مدت فرد می بایست هر ۳ الی ۴ ماه یکبار تزریق خود را تکرار نماید و در نهایت فاصله تزریق ها به ۴ الی ۶ ماه افزایش پیدا می کند.د.خاطر نشان می کنیم که در ابتدای مطلب هم گفتیم که تزریق بوتاکس ماهیچه ها و عضلات منقبض شده را فلج می کند و انجام این کار کاملا زمانبر می باشد و آنقدر می بایست ادامه پیدا کند که چروک های بوجود آمده بر روی پیشانی کاملا ناپدید شوند.
تأثیر تزریق بوتاکس بعد از ۳ تا ۱۰ روز به طور کامل مشخص خواهد شد و نتیجه‌ی آن بسته به میزان بوتاکس تزریق شده و فیزیولوژی فرد بین ۲ تا ۷ ماه ماندگار خواهد بود. بوتاکس در بدن برخی از افراد زودتر از دیگران حل شده و از بین می رود. اما عواملی بر روی میزان ماندگاری بوتاکس پیشانی تاثیر دارند که عبارتند از :

جنس پوست

یکی از عواملی که میزان تاثیرگذاری تزریق بوتاکس به پیشانی را افزایش می دهد، جنس پوست می باشد.هرچقدر پوست مراجعه کننده ضخیم تر باشد یعنی ماهیچه های عضلانی قوی را دارا می باشد که همین میزان ضخامت عضلات و ماهیچه ها بر روی ماندگاری تزریق بوتاکس اثر بخش می باشد بطوریکه هرچقدر ضخامت این عضلات بیشتر باشد تاثیرگذاری بوتاکس را کاهش می دهد و حتی می توان گفت که در بسیاری موارد پاسخگو نمی باشد و بهتر است در این موارد از عمل لیفت بجای بوتاکس استفاده شود.
همچنین فرد مراجعه کننده هرچقدر بعد از تزریق از اخم کردن و خط انداختن بر روی پیشانی( تعجب کردن) اجتناب کند میزان ماندگاری بوتاکس پیشانی را بیشتر خواهد کرد.

ورزش کردن

یکی دیگر از عواملی که نقش بسزایی در میزان ماندگاری تزریق بوتاکس پیشانی را دارد، ورزش کردن می باشد.افرادی که ورزش های سنگین انجام می دهند باید در نظر داشته باشند که برای از بین بردن خطوط پیشانی هرگز از تزریق بوتاکس استفاده نکنند چرا که میزان جوابدهی در این افراد بسیار پایین خواهد بود.افراد ورزشکار دارای سرعت متابولیسم بالایی هستند و در نتیجه سم بوتولینم یا همان بوتاکس را خیلی زود از بین می‌برند.

میزان چین و چروک‌های پوست

یکی دیگر از مهمترین عواملی که بر روی ماندگاری بوتاکس تاثیر می‌گذارد، میزان چین و چروک‌های پوست است. معمولا، بوتاکس پیشانی با دقت زیادی انجام می‌شود، زیرا میزان چین و چروک در این ناحیه بسیار زیاد بوده و از بین بردن خطوط طبیعی آن هرگز توصیه نمی‌شود. از این رو، بهتر است پزشکانی را انتخاب کنید که از تجربه کافی برخوردار باشند و به راحتی محل دقیق تزریق بوتاکس را تشخیص دهند. تجربه پزشکان به آن‌ها کمک خواهد کرد که خطوط طبیعی صورت را از چین و چروک‌های پوست تشخیص دهد.

عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم

هر اتفاقی حتی اگر بصورت تخصصی در جهت زیبایی یا درمانی بر روی انسان انجام می شود دارای عوارضی می باشد.عمل بوتاکس پیشانی و تزریق بوتاکس دور چشم نیز به نوبه خود می‌تواند منجر به تورم و عفونت پوست در پیشانی یا حتی دور چشم شود. در برخی از موارد مشاهده شده است که فرد پس از عمل بوتاکس دچار حساسیت‌ های آلرژیک شده و پوست او تا چند ماه قرمز و کبود مانده است. البته، عوارض دیگری نظیر سردرد، حالت تهوع، خارش، التهاب و قرمزی شدید نیز مشاهده شده است که همگی طبیعی بوده و پس از گذشت چند ساعت پس از تزریق بطور کامل از بین می رود.

عوارض بوتاکس در دراز مدت

اما عوامل دیگری نیز سبب بروز عوارض بوتاکس در دراز مدت می شوند که یکی از این عوامل استفاده از بوتاکس های ایرانی است. در واقع استفاده از این بوتاکس ها سبب بروز عوارض پوستی شدید می شوند. علاوه بر این، این نوع بوتاکس ها سبب آلرژی و شوک در افراد، تنگی نفس، افتادگی پلک، بیماری های متفاوت چشم و گردن و همچنین ناهماهنگی پوست صورت می شوند.

هزینه و قیمت بوتاکس پیشانی

تصویر قیمت بوتاکس پیشانی

همانظور که در بالا گفتیم میزان ضخامت پوست،سن فرد،میزان خطوط و عمق ایجاد شده در پیشانی بر میزان تزریق بوتاکس و جوابدهی تاثیرگذار هستند و همین میزان تزریق دوز بوتاکس،تعداد جلسات،دستمزد پزشک متخصص و حتی خود کلینیک زیبایی عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه و قیمت بوتاکس پیشانی می باشند.البته ما در کلینیک زیبایی دایموند با تخفیفاتی که برای تمامی مراجعه کنندگان در نظر می گیریم، هزینه های تزریق پیشانی را به گونه ای برآورد کردیم که هرکس توان پرداخت تزریق بوتاکس را داشته باشد.

اگر بعد از خواندن این مقاله با سوالات و ابهاماتی در رابطه با تزریق بوتاکس به پیشانی  در ذهن خود روبرو هستید، کافیست در بخش دیدگاه ها و نظرات برای ما بنویسید تا پاسخگوی شما باشیم.همچنین اگر فکر می کنید که این مطالب برای دوستان شما نیز امکان دارد مفید واقع شود ، خواهشمندیم در شبکه های اجتماعی خود با دوستانتان به اشتراک بزارید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *