تصویر تزریق بوتاکس در آقایان

همان طور که می‌دانیم زنان به دلیل تمایل ذاتی بسیار به زیباتر شدن، همیشه جزء اولین داوطلبان انجام عمل‌های زیبایی مانند بوتاکس هستند. اما  تعداد مردانی که داوطلب رفع چین و چروک و جذاب‌تر به نظر رسیدن هستند، نیز روز به روز، رو به افزایش است.و همین موضوع سبب شده محبوبیت تزریق بوتاکس در آقایان نیز در حال افزایش باشد. بوتاکس و سایر تزریقات سم بوتولینوم مانند (Dysport) و (Xeomin)  جزء محبوب‌ترین روش‌های ضد پیری در مردان می باشند.برخی از عوامل در افزایش محبوبیت بوتاکس در مردان مؤثر واقع می‌شوند. این عوامل عبارت‌اند از:
  1. رقابت در فضای کار

هدف بسیاری از مردان از انجام تزریق بوتاکس، رقابت با همکاران جوان خود در محل کار است. اگر شما آقایی هستید که در تلاش برای آراسته و زیبا بودن در محل کار خود هستید، تزریق بوتاکس می‌تواند گزینهٔ خوبی برای شما باشد.

      ۲. شبکه‌های اجتماعی 

ظهور شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های آنلاین نیز ممکن است یک عامل انگیزشی جهت تزریق بوتاکس برای برخی از مردانی باشد که می‌خواهند در پروفایل برنامه‌های مجازی خود مانند اینستاگرام یا تلگرام  بهترین ظاهر را داشته باشند.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس از سال ۲۰۰۲ توسط سازمان غذا و داروی جهانی (FDA) به عنوان روشی درمانی تأیید شده است. از تزریق بوتاکس در درجهٔ اول برای از بین بردن و کاهش چین و چروک صورت استفاده می‌شود. همچنین این روش درمانی، در درمان بیماری‌هایی نظیر اسپاسم گردن «دیستونی گردن»، هایپرهیدروز(تعریق زیاد)، مثانهٔ بیش فعال و تنبلی چشم نیز به کار برده می‌شود. از تزریق بوتاکس  به عنوان  مانعی جهت جلوگیری از میگرن مزمن نیز استفاده می‌شود.
بوتاکس یک روش تهاجمی درمان است. در حقیقت بوتاکس از نوعی سم به نام بوتولینوم تولید شده است. سم بوتولینوم توسط نوعی باکتری به نام بوتولینوم (A) تولید می‌شود. در واقع تزریق این نوع سم به صورت در بوتاکس سبب شل شدن تدریجی عضلات صورت شما و به حداقل رساندن چین و چروک‌های ایجاد شده بر اثر کهولت سن می‌شود.

بوتاکس روش درمانی رایج در زنان یا مردان؟

ویدئوی زیر صحبت های کامل دکتر یوسفی در مورد کاربردهای تزریق بوتاکس هست که در صورت تمایل می توانید مشاهده نمائید:

[aparat id=’S3C4x’]

 

تحقیقات نشان داده است که بوتاکس و سایر تزریقات سم بوتولینوم، اکنون بیش از هر زمان دیگری به عنوان روشی درمانی زیبایی در بین مردم ساکن جهان محبوبیت دارند. آمارهای موجود نشان دهندهٔ این است که در سال ۲۰۱۸، بیش از ۷.۴ میلیون مورد بوتاکس در جهان انجام شده است. اگرچه زنان بیشترین داوطلبان تزریق بوتاکس هستند، اما مردان نیز از روش درمانی زیبایی بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت یا درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می‌کنند. برای مثال بیش از نیم میلیون از مردان ساکن ایالات متحده، تزریقات بوتاکس انجام می‌دهند.

تفاوت تزریق بوتاکس در آقایان و زنان

تصویر تفاوت تزریق بوتاکس در مردان و زنان

در واقع تزریق بوتاکس در آقایان  و زنان تفاوت زیادی ندارد. زیرا بوتاکس ماده‌ای پرکننده است که برای رفع چین و چروک و زیباتر شدن به کار می‌رود. روند تزریق بوتاکس در مردان و زنان یکسان است. تنها تفاوت انجام بوتاکس در زنان و مردان، دوره‌های تکرار انجام بوتاکس پس از تزریق اولیه است. پس از انجام اولین دورهٔ بوتاکس بر روی صورت، این عمل زیبایی بین شش تا هشت ماه ماندگاری دارد. لازم به ذکر است که به دلیل تفاوت اندام مردان با زنان از نظر ظرافت، مدت زمان ماندگاری مادهٔ بوتاکس در مردان کمتر است. یعنی ممکن است شما به عنوان یک فرد جنس مذکر، پس از اولین دورهٔ تزریق بوتاکس به صورت خود، زودتر از یک زن نیاز به تکرار انجام بوتاکس داشته باشید.

محل‌ تزریق بوتاکس در آقایان

تصویر تقاط تزریق بوتاکس در آقایان

مشهورترین دلیل تزریق بوتاکس در مردان کاهش چین و چروک صورت است. همان طور که پیش تراشاره کردیم بوتاکس برای درمان چندین بیماری مانند اسپاسم گردن، تنبلی چشم و درمان تعریق زیاد زیر بغل نیز به کار برده می‌شود. رایج‌ترین عضله‌ها و محل‌های تزریق بوتاکس در مردان عبارت‌اند از:

۱. در گوشهٔ چشم‌ها برای کاهش و جلوگیری از چروک دور چشم.

۲. انجام تزریقات بوتاکس بین ابروهای مردان برای تصحیح کردن خطوط اخم.

۳. تزریق بوتاکس در پیشانی مردان برای کاهش چین و چروک.

۴. تزریق بوتاکس اطراف دهان برای تصحیح خطوط لبخند در مردان.

۵. کاهش و از بین بردن خطوط عرضی و طولی ایجاد شده در گردن مردان.

۶. تنظیم نوک بینی رو به سمت بالا

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

همان طور که می‌دانیم بوتاکس نیز مانند هر عمل زیبایی دیگر در مطب پزشک انجام می‌شود. این روش درمانی زیبایی شامل یک سری تزریق سم بوتولینوم به عضلات صورت شما است.تزریق بوتاکس مانند عمل‌های زیبایی دیگر می‌تواند عوارض زیادی داشته باشد. با این حال، اگر این تزریق در دوزهای کم و کنترل شده توسط پزشک باتجربه انجام شود، معمولاً بی‌ خطر است. پس از تزریق بوتاکس به عضله‌های صورت، نوروتوکسین مانع ترشح استیل کولین می‌شود. این اثر مهاری، پیام سیستم عصبی شما را که به عضلات شما دستور منقبض شدن می‌دهد را به طور موقت از کار می‌اندازد.
اثرات بوتاکس معمولاً ۱ تا ۴ روز پس از تزریق نمایان می‌شود. ممکن است شما به عنوان یک مرد بعد از انجام بوتاکس، کبودی جزئی داشته باشید. معمولاً به توصیهٔ پزشک شما باید حداقل به مدت یک روز پس از تزریق بوتاکس از انجام فعالیت‌های بدنی و استفاده از  الکل‌های خوراکی خودداری کنید. همچنین بهتر است  یک یا دوساعت پس از تزریقات بوتاکس در صورت خود دراز نکشید. لازم به ذکر است که حدود ۱ تا ۲ هفته طول می‌کشد تا بوتاکس تزریقی شما، اثر اصلی خود را به جای بگذارد.
توجه کنید که اثرات بوتاکس دائمی نیست و چروک‌های ناحیه‌ای که تزریق بوتاکس انجام داده‌اید معمولاً ظرف ۳ تا ۴ ماه  مجدداً به حالت اول بر می‌گردند. اگر می‌خواهید برای همیشه صورتی بدون چروک داشته باشید، باید این تزریق را بسته به نیاز هر چند ماه یکبار تکرار کنید.در صورت اینکه تمایل داشته باشید بعد از تزریق بوتاکس بخوبی از صورت خود مراقبت کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله مراقبت بعد از تزریق بوتاکس را مطالعه فرمائید.

عوارض جانبی یا اقدامات احتیاطی پس از تزریق بوتاکس در آقایان

طبق تحقیقات انجام شده بر روی تزریق بوتاکس، این نوع تزریق ممکن است عوارض احتمالی داشته باشد که میزان این عوارض با انتخاب پزشک خوب به صفر می‌رسد. این عوارض احتمالی عبارت‌اند از:
۱. علائمی شبیه به آنفولانزا
۲. تورم و کبودی در محل تزریق بوتاکس
۳. سردرد‌ها شدید
۴. خشک شدن چشم
۵. جاری شدن اشک بیش از حد از چشم‌ها

در شرایط نادری پس از تزریق ممکن است سم استفاده شده در تزریق بوتاکس  به سایر قسمت‌های بدن شما سرایت کند. در صورت مشاهده هر یک از عوارض زیر، سعی کنید سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

  • از دست دادن کنترل عضلات بدن
  • مشکلات بینایی
  • مشکلات  صحبت کردن یا بلعیدن غذا
  • مشکلات تنفسی
  • از دست دادن کنترل مثانه
  • افرادی که باردار، شیرده یا به شیر گاو حساسیت دارند، نیز باید از تزریق بوتاکس خودداری کنند.

هزینه و قیمت بوتاکس پیشانی و دور چشم مردان

هزینهٔ تزریق بوتاکس در آقایان و مردان  به عوامل مختلفی از جمله میزان دور تزریقی به عضله، محدودهٔ قابل تزریق و میزان تجربهٔ پزشک مورد نظر بستگی دارد. برای مثال میزان محلول تزریقی بوتاکس به ناحیهٔ پیشانی مردان بیشتر از میزان محلول تزریقی بوتاکس به گونه‌ها یا گوشه‌های چشم است. بنابراین هزینه‌های تزریق بوتاکس به هر عضله‌ای نیز متفاوت است.ما در مقاله ای بطور کامل به بررسی هزینه و قیمت تزریق بوتاکس پرداخته ایم که در صورت تمایل می توانید مطالعه نمائید.
همچنین عامل مهم دیگری که در هزینه و قیمت بوتاکس پیشانی و دور چشم یا هر نقطه دیگری در مردان و دستمزد تزریق بوتاکس در آقایان تاثیرگذار است، مواد بوتاکس و برند استفاده شده است.در کلینیک‌های زیبایی علاوه بر خرید مواد بوتاکس، باید میزان دستمزد پزشک را نیز پرداخت کنید. هزینهٔ دستمزد پزشک جهت تزریق بوتاکس متغیر است. اگر بوتاکس شما در طی چند جلسه انجام شود، مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری می‌شوید. همچنین پیش از انجام بوتاکس در کلینیک زیبایی دکتر یوسفی، پزشک شما ممکن است آزمایشاتی را جهت شناسایی نوع پوست شما تجویز کند، که این آزمایش‌های خاص نیز هزینه‌هایی را برای شما در بر داشته باشد.

چگونه یک کلینیک زیبایی خوب برای تزریق پیدا کنم؟

تزریق بوتاکس فقط باید توسط یک پزشک متخصص انجام شود. اگر این عمل زیبایی به درستی انجام نشود، می‌تواند عوارض جانبی جدی مانند پخش شدن سم یا مادهٔ بوتاکس به سایر قسمت‌های بدن شمارا برای شما ایجاد کند .  بوتاکس یک روش معمول عمل زیبایی در مردان است و بسیاری از کلینیک‌های درمانی این نوع تزریق را ارائه می‌دهند. ما در کلینیک دکتر یوسفی بطور کامل تمام عوامل را بررسی کرده و در صورتی که زیباجو کاملا آمادگی تزریق بوتاکس را داشته باشد، این عمل زیبایی و جوانسازی را انجام می دهیم.همچنین در وب سایت شهر کلینیک شما براحتی می توانید برای پیدا کردن یک کلینیک زیبایی خوب مراجعه کرده و در خدمت طلایی بهترین کلینیک های زیبایی تهران و ایران را مشاهده نمائید.

 عوامل جلوگیری از برگشتن چین و چروک‌های صورت پس از تزریق بوتاکس
۱.مرطوب کننده‌ها

پس از تزریق بوتاکس به صورت خود، بهتر است برای ماندگاری بیشتر آن از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید. یک مرطوب کنندهٔ خوب مانند آب برای صورت شما عمل می‌کند. مرطوب کننده‌ها به تغذیه و آبرسانی پوست شما کمک می‌کنند. استفاده از مرطوب کننده‌ها به ویژه با افزایش سن و خشکی پوست از اهمیت بیشتری برخوردار است. استفاده نکردن از مرطوب کننده، پوست را مستعد چروک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از مرطوب کننده‌های حاوی اسید هیالورونیک و منبع ویتامین (CTrusted) در جلوگیری از تشکیل چین و چروک صورت یا عمیق شدن آن مؤثر است.

۲. هیدراته کردن بدن

پس از انجام بوتاکس آب کافی بخورید تا از بازگشت چین و چروک‌ها جلوگیری کنید. نوشیدن آب برای سلامتی ضروری است. بدن شما تقریباً برای هر انجام هر فعالیتی نیاز به آب دارد. علاوه بر عملکردهای حیاتی بدن مانند دفع سموم از بدن، کمک به هضم غذا و تنظیم دمای بدن آب همچنین می‌تواند پوست شما را از درون سالم و مرطوب نگه دارد. طبق یک مطالعهٔ معتبر که بر روی یک گروه سالم از زنان و مردان انجام شد، مشخص شد که ورود آب  بیشتر به بدن می‌تواند بر روی آبرسانی پوست تأثیر داشته باشد. آب بدن ممکن است بر روی فیزیولوژی پوست نیز تأثیر مثبت بگذارد.

۳. سیگار کشیدن ممنوع

جهت کاهش تعداد دفعات تکرار بوتاکس خود، از کشیدن سیگار خودداری کنید. دود تنباکو به کلاژن پوست (الیافی که به پوست شما قابلیت ارتجاعی و قدرت می‌بخشد) آسیب جدی می‌رساند. همچنین، نیکوتین موجود در سیگار باعث انقباض رگ‌های خونی و کاهش جریان خون در پوست شما می‌شود.
در نتیجه در اثر مصرف سیگار، پوست شما اکسیژن زیادی دریافت نمی‌کند. مصرف سیگار از رسیدن مواد مغذی مهمی مانند ویتامین (A) به پوست شما جلوگیری می‌کند. طبق تحقیقات انجام شده گرمای دود سیگار نیز ممکن است باعث  ایجاد چین و چروک صورت  شود. علاوه بر این، اگر تزریق بوتاکس جهت تصحیح خط لبخند خود انجام داده‌اید، استفادهٔ زیاد از سیگار ممکن است منجر به بازگشت چین و چروک  اطراف دهان شما شود.

ما سعی کردیم در این مقاله بطور کامل به تزریق بوتاکس در مردان بپردازیم اما اگر در ذهن خود با سوالات و ابهاماتی روبرو هستید کافیست در بخش دیدگاه ها و نظرات برای ما بنویسید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.همچنین اگر تصور می کنید این مقاله می تواند برای دوستان شما نیز مفید واقع شود، خواهشمندیم در شبکه های اجتماعی خود با دوستانتان به اشتراک بزارید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *