تصویر لیزر موهای زائد آقاین

همیشه وقتی حرف از لیزر موهای زائد بدن می شود تفکرات فقط به سمت خانمها سوق پیدا می کرد اما امروزه رفع موهای زائد تنها مخصوص خانمها نیست و لیزر موهای بدن آقایان نیز بصورت تخصصی در کلینیک زیبایی دکتر یوسفی انجام می شود.به صراحت می توان گفت که اکنون آقایان هم به واسطه حرفه و علاقه شان به بدنسازی، دوچرخه سواری، شنا، فوتبال، والیبال و … به لیزر موهای زائد روی آورده اند.

لیزر مو چیست و چگونه موهای زائد را از بین می برد؟

روش های دیگر برای از بین بردن موهای زائد مانند تراشیدن ، اپیلاسیون ، کرم های موبر و حتی اصلاح صورت با ماشین اگر چه می تواند کارساز باشد ولی زمان زیادی از ما می گیرید بعلاوه اینکه دوام چندانی ندارد و رشد مجدد مو در نواحی مورد نظر با این روش ها همراه با خارش بوده و بعضا خسته کننده نیز می باشد.حتی در مواردی دیده شده که سایه ای بر روی پوست اصلاح شده بوجود آمده و رنگ پوست را ناهموار کرده است.
لیزر موهای زائد بدن بدین صورت است که  یک پرتوی خاصی از نور از اپیدرم (لایه میانی پوست) عبور می کند.این پرتوی عبوری به ریشه فولیکول مو که بسیار ضعیف هم می باشد اثر کرده و موی زائد را از بین ببرد.نور حاصل از پرتوهای لیزر می تواند موهای زائد را برای مدت زمان طولانی و بعضا بطور دائمی از بین ببرد چون لیزر باعث تخریب فولیکول (پیاز) مو و توقف رشد موها می شود.با تکنیک لیزر رشد مو ۹۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد و در صورت رشد مجدد موها بسیار نرم تر و سبک تر از قبل خواهند بود.

اصول از بین بردن مو توسط لیزر

برداشت مو بوسیله لیزر بر پایه اصول جذب انتخابی نور بوسیله مواد بیولوژیکی بدن (Selective Photothermolysis) نهاده شده است. که در آن انرژی به شیوه ای به  فولیکول مو منتقل می شود که آسیب های بافتی در فولیکول، حداکثر و در بافتهای محیطی، حداقل باشد. با توجه به اینکه رنگدانه ملانین در اپیدرم (حتی در پوست تیره) بسیار کم است و در مقابل به میزان بسیار زیاد در مو تجمع یافته است بنابر این ملانین بهترین و مهمترین ماده بیولوژیکی هدف برای بکارگیری اصول جذب انتخابی لیزر به منظور حذف موهای زائد است. 
ملانین طول موجهای ۶۰۰ الی ۱۱۰۰ نانومتر را بخوبی جذب می کند این محدوده را دامنه اپتیکی ملانین می گویند. طول موجهای کمتر از ۶۰۰ نانومتر بوسیله هموگلوبین و پروتئین و بالاتر از ۱۱۰۰ نانومتر بوسیله آب بافت جذب میشوند. بنابراین پوست در مقابل محدوده ۶۰۰ الی ۱۱۰۰ نانومتر تقریبا شفاف (Transparent) است و در این حالت ملانین بهترین ماده هدف برای جذب لیزر است.

چه اقداماتی قبل از رفع موهای زائد باید انجام شود؟

پیش از انجام لیزر قسمت مورد نظر باید تمیز شود و استفاده هرگونه  مرطوب کننده، بی حس کننده و خوش بو کننده روی آن ممنوع می باشد.جهت اطلاعات بیشتر پیشنهادمان این است که  مقاله  آمادگی قبل از لیزر موهای زائد  را بطور کامل مطالعه فرمایید.

 در چه نقاطی آقایان موهای زائد را بیشتر از بین می برند؟

بهترین راه حل و یا شاید بتوان گفت تنها راه حل برای از بین بردن موهای زائد آقایان ،  لیزر می باشد اما موضوعی که در اینجا اهمیت پیدا می کند این است که بدانیم رفع موهای زائد در چه نقاطی از بدن آقایان استفاده می شود.
تصویر زیر نواحی که در آقایان می توان لیزر را انجام داد نشان می دهد:
  • بین ابروها
  • گوش
  • بالای گونه ها
  • پشت و جلوی گردن
  • کل بازو
  • شانه ها
  • شکم
  • پشت شکم و کمر
  • ناحیه تناسلی
  • صورت
  • باسن
  • پاها
  • رانها
  • سینه و قفسه سینه
اما بیشترین نقاطی که آقایان خواهان حذف موهای زائد می باشند عبارتند از : ناحیه گردن، کمر، سرشانه ،ناحیه تناسلی و صورت 

لیزر موی زائد آقایان درد دارد؟

تصویر لیزر ریش صورت
اکثر اقایانی که لیزر موهای خود را با ما تجربه کرده اند اظهار کرده اند که دردی احساس نکرده اند ولی در هنگام لیزر یک گمای خاصی به ناحیه مورد نظر وارد می شود ولی چون کلینیک ما مجهز به دستگاه الکس می باشد سیستم خنک کنندگی این دستگاه اصلا نمی گذارد که فرد احساس ناراحتی کند.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد آقایان

موهای انسان در زمان چرخه رشد اگر در معرض پرتو لیزر قرار بگیرند راحت تر از بین می روند و چون این چرخه را نمیتوان گفت که چه روزی و چه زمانی است ، به همین دلیل آقایان و خانمها برای حذف موهای زائد خود نیاز دارند که جلسات متعددی را به کلینیک مراجغه کنند.ما معمولا برای آقایان بسته به ناحیه مورد نظر برای لیزر و همچنین ضخامت و نوع موی آنها ۸ تا ۱۲ جلسه در فاصله زمانی ۴ تا ۶ هفته را پیش بینی می کنیم.

لیزر موهای زائد آقایان باعث ناباروری می شود؟

شایعاتی  مبنی بر ناباروری آقایان در مورد لیزر موهای ناحیه تناسلی وجود دارد در حالیکه  لیزر ۳ تا ۴ میلیمتر در داخل پوست نفوذ کرده و چنین عارضه ای را ایجاد نمی کند و تنها توسط فولیکول مو جذب می شود و به پیاز مو اسیب می رساند.

هزینه لیزر موهای زائد در آقایان

هزینه از بین بردن موهای زائد در مردان به تعداد جلسات و ناحیه مورد نظر بستگی دارد.پارامترهایی چون موقعیت مکانی کلینیک، تعداد شات مصرفی برای از بین بردن مو، نواحی مختلف بدن و نوع دستگاه از عوامل مهم و تاثیرگذار در هزینه لیزر موهای بدن آقایان به حساب می آید. اما برای آگاهی از تخفیفات ویزه لیزر موهای زائد کافیست با  کلینیک و مرکز زیبایی دکتر یوسفی تماس گرفته تا از تخفیفات و جشنواره های ما اطلاع حاصل نمایید.

همچنین جهت اطلاع کامل از هزینه لیزر موهای زائد بدن کافیست به مقاله لیزر کل بدن مراجعه کرده و تمام نواحی بهمراه قیمت و همچنین تخفیف لیزر کل بدن آقایان اطلاع حاصل کنید.

در پایان اگر هنوز سوالات و ابهاماتی در رابطه با لیزر موهای زائد آقایان در ذهن دارید در بخش دیدگاه ها و نظرات با ما درمیان بگذارید تا کارشناسان ما پاسخ گوی شما باشند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *