درمان گودی و تیرگی زیر چشم

تیرگی و گودی زیر چشم برای بسیاری از زنان و مردان به مشکل بسیار بزرگی در زیبایی تبدیل گشته است. در برخی جوانان به دلایل ژنتیکی یا آلرژی سیاهی زیر چشم بوجود آمده است. تزریق فیلر، با مخلوطی از ماده ای به نام اسید هیالورونیک که در بافت بدن موجود است، انجام می شود.ین ژل تزریقی اسید هیالورونیک به طور خاص برای درمان قسمت های ظریف و حساس دور چشم طراحی شده است.
اسید هیالورونیک به طور طبیعی در پوست یافت می شود و خاصیت مهم آن ایجاد رطوبت، کشش و استحکام پوست می باشد.تزریق برای زیر چشم با یک ژل ویژه انجام می شود. این ژل حاوی اسید هیالورونیک، ویتامین ها، مواد معدنی، اسید آمینه و آنتی اکسیدان می باشد.
ما در کلینیک زیبایی دایموند درمان گودی و تیرگی زیر چشم را به دو روش تزریق ژل و  مزوتراپی انجام می دهیم.

با استفاده از فیلر می توان به از بین بردن کبودی زیر چشم کمک کرد؟

فیلر زیر چشمی مانند Belotero Balance، Restylane Silk و Juvederm volbella انتخابی عالی برای درمان نازکی زیرچشم یا گودی زیرچشم هستند. برای عمده مراجعین، معمولا Belotero را به دلیل روش تولید منحصر به فرد آن و به علت عدم ایجاد اثر تیندال انتخاب میکنیم.
Belotero Balance تاییدیه FDA سازمان غذا داروی امریکا و CE اتحادیه اروپا را دارد. همچنین این ژل از طریق نمایندگی رسمی در ایران با برچسب وزارت بهداشت ارائه می شود.
این مساله برای افراد دارای پوست تیره مشکل کمتری به شمار می رود. به همین دلیل ممکن است من Restylane یا Juvederm را برای آن ها انتخاب کنم. همچنین این پر کننده ها ممکن است مدت طولانی تری باقی بمانند.

تزریق ژل در درمان گودی و تیرگی زیر چشم چگونه انجام می شود؟

فیلر حاوی اسید هیالورونیک در انژکتورهای استریل و آماده، نگهداری می شود. در صورت لزوم، دکتر متخصص فیلر را در نقاط مورد نیاز و در مقادیر مناسب اعمال می کند. فیلر در زیر بافت ها و روی استخوان تزریق می شود. فیلر را باید به صورت یکنواخت تزریق کرد. متخصص پوست بعد از تزریق شروع به ماساژ دادن دور چشم می کند.

آیا هنگام تزریق فیلر زیر چشم، دردی احساس می شود؟

تزریق دور چشم با استفاده از یک انژکتور ظریف توسط جراح پلاستیک یا متخصص زیبایی انجام می شود. برای کاهش درد، قبل از تزریق به محل مورد نظر، کرم بی حسی اعمال می شود. تغییر بلافاصله پس از تزریق فیلر، دیده خواهد شد، اما نتیجه ی دقیق معمولا بعد از یک هفته به دست می آید.

عوارض تزریق ژل در درمان گودی و تیرگی زیر چشم

اگر تزریق توسط متخصص پوست، تحت شرایط استریل انجام شود، عوارض جانبی وجود نخواهد داشت. پس از درمان ممکن است در محل تزریق کبودی خفیف و قرمزی دیده شود. با استفاده از کمپرس یخ، عوارض تزریق فیلر زیر چشم به شدت کاهش می یابد. ممکن است علائم آلرژیک به ندرت در برخی از افراد مشاهده شود، در این مورد، متخصص شما با تمام کردن تزریق، اقدامات لازم را انجام می دهد. زیر چشم ، یکی از حساس ترین قسمت ها برای تزریق است. زیرا منطقه ای است که  تمایل به احتباس آب و تورم دارد. بنابراین، دراین قسمت نباید بیش از حد فیلر تزریق شود. یک متخصص باتجربه، مقدار مناسب را می داند.

ماندگاری نتایج تزریق فیلر زیر چشم چقدر است؟

تزریق زیر چشم یک روش ماندگار و دائمی نیست. اما زمانی که تزریق تکرار شود، نتایج ماندگارتر خواهد بود. با توجه به شرایط هر فرد، ماندگاری نتایج تزریق از ۱ماه تا ۳ سال متغیر خواهد بود. در پایان این دوره، تزریق باید تکرار شود.
بافتهای زیرجلدی که پوست ما را جوان نشان می دهند، معمولا با افزایش سن و شروع پیدایش چین و چروک صورت در اطراف خط لبخند، و قسمت هایی که حرکت عضلانی رخ می دهد، آسیب می بینند. این حالت ممکن است ژنتیکی باشد اما در هر حال نشانه ای از پیری است. با تزریق فیلرهایی مانند  Restylane، Juvederm یا Radiesse، به بافت های نرم می توان چین و چروک های صورت را حذف و یا کاهش داد. فیلرهایی مانند Juvederm یا Restylane را می توان به تنهایی یا همراه با روش هایی مانند لیزر و لیفت صورت استفاده کرد. تزریق فیلر می تواند به درمان چین و چروک های عمیق صورت، گونه ها، حلقه های سیاه و گودی دور چشم کمک کند.
جذب مواد فیلر زیر چشم، مانند هیالورونیک اسید بسیار آهسته است و در صورت لزوم می توان این تزریق را تکرار کرد.

نکاتی که قبل از تزریق باید رعایت کرد

چند روز قبل از تزریق از مصرف داروهایی مثل آسپرین و موترین که باعث رقیق شدن خون می شود خودداری کنید. تزریق زیر چشم بدون درد است و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به طول می انجامد.
همچنین نکات مهم دیگر قبل از تزریق برای رفع گودی و تیرگی زیر چشم بقرار زیر می باشد:
  • تغذیه: در هفته قبل از هر نوع تزریقی، پیروی از یک رژیم غذایی سالم، بسیار مفید است. تغذیه مناسب دوره بهبودی را سرعت می بخشد و خطر عفونت را به حداقل می رساند. مخصوصا خوردن میوه، سبزیجات و پروتئین های کم چرب مفید است.
  • داروها: قبل از تزریق، بیماران باید یک لیست از تمام داروهایی که مصرف می کنند تهیه کرده و در اختیار متخصص زیبایی خود قرار دهند. بعضی از داروها می توانند قبل یا بعد از تزریق، مشکلاتی را ایجاد کنند. متخصص زیبایی ممکن است، به طور موقت استفاده از داروهای بیمار را متوقف کند یا یک داروی جایگزین مناسب تر را پیشنهاد کند. مخصوصا بیماران نباید داروهایی مثل آسپرین که باعث رقیق شدن خون می شود، مصرف کنند.
  • سیگار کشیدن: مصرف سیگار میزان جریان خون را در کل بدن کاهش می دهد. از آنجا که اکسیژن نمی تواند به سرعت به محل تزریق برسد، ممکن است دوره بهبود در افراد سیگاری بیشتر باشد و خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. باید حداقل دو هفته قبل از تزریق از سیگار استفاده نکنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *