تصویر لیزر موهای صورت

اصلاح کردن صورت امری است که آقایان سالهای سال درگیر آن می باشند ولی بسیاری از زنان نیز امروزه بی سرو صدا موهای صورت خود را لیزر کرده و اقدام به حذف دائمی موهای چهره خود کرده اند.چرا که تراشیدن و از بین بردن موهای صورت و گردن با تیغ علاوه بر ایجاد کردن زخم ، مردان و زنان را بسیار خسته کرده است.بموازات این تکنیک ، الکترولیز نیر وجود دارد ولی نه تنها متخصین حوزه زیبایی بلکه افراد عادی نیز لیزر را برای از بین بردن موهای خود انتخاب می کند.
معمولا خانمها برای خلاص شدن از شر موهای لب فوقانی ، چانه و کنار گوش ها  مراجعه می کنند و در مقابل آن مردان نیز برای از بین بردن موهای ریش ، سکیبیل و گردن به کلینیک دکتر یوسفی مراجعه می کنند.این شیوه نوین آنقدر نتایج و آثار ماندگاری دارد ، به همین خاطر در این مقاله قصد داریم که با شیوه از بین بردن موهای صورت و گردن بوسیله لیزر ، فواید و عوارض این تکنیک آشنا شوید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید.

چگونگی از بین رفتن مو در لیزر صورت

شیوه لیزر تکنیکی بدون دردسر و بسیار راحت برای حذف موهای زائد می باشد.این روش رشد مو را کاهش داده و در بسیاری از موارد شاهد حذف موثر مو خواهیم بود اگر و فقط اگر به درستی و اصولی انجام شود.موهای صورت تحت تابش پرتویی از نور قرار گرفته و از لایه های پوست عبور کرده و فولیکول مو را در آن ناحیه هدف قرار می دهد.اشعه و گرمای پرتوی نور ، فولیکول مو را از بین می برد و باعث ضعیف شدن رشد موها می گردد.فولیکول آسیب دیده توانایی تولید و رشد مو را از دست داده و گاهی کاملا از دست می دهد.اینجاست که جلسات متعدد لیزر  باعث از بین رفتن کامل و حدف تمامی موهای صورت می شود.

در جلسه لیزر موهای صورت چه کارهایی انجام می شود؟

  • تکنسین دستگاه ، موهای صورت را بررسی می کند و در صورت لزوم چند میلی متر آنرا صاف می کند.
  • از شما خواسته می شود در طول عمل ، چشمان خود را با عینک مخصوص پوشانده و هرگز آنرا برندارید.
  • تکنسین ژلی را بر روی سطح صورت مالش می دهد که به نفوذ بهتر لیزر در لایه میانی بسیار کمک کرده تا فولیکول های مو را کاملا هدف قرار دهد.
  • تکنسین دستگاه لیزر را مطابق محل مو ، ضخامت و همچنین رنگ مو و پوست تنظیم می کند.
  • قبل از شروع درمان تکنسین یک پرتو پالسی را بصورت امتحانی می فرستد تا ببیند عوارض ناخوشایندی اتفاق نیافتد و اگر خوب کار میکند درمان را ادامه دهد.
  • در برخی کلینیک ها از بی حسی موضعی استفاده می شود تا هیچ گونه دردی احساس نشود اما چون دستگاه کلینیک لیزر دایموند ، الکساندرایت می باشد و از فن آوری خنک کنندگی برای از بین بردن درد استفاده می کند دیگر از بی حسی استفاده نمی شود.

مزایای لیزر موهای صورت

سالهاست زنان برای کوتاه کردن موهای صورت به روش های سنتی همچون اپیلاسیون ، نخ و تیغ زدن اعتماد کرده اند.این روش ها خوب هستند اما تمام آنها وقت گیر بوده و نیاز هست که بطور دائم به سالنهای زیبایی مراجعه کنید بعلاوه اینکه نتایج کوتاه مدتی دارند.در مورد آقایان نیز تمام این موارد صادق است.با توجه به سبک زندگی امروزی خصوصا برای افراد شاغل ، روش برداشتن مو وقت گیر و ایده ال نمی باشد.
از این رو حذف موهای صورت توسط لیزر ، یک روش موثر و ایده ال می باشد بعلاوه اینکه زمان نیز دیگر هدر نمی رود و شیوه ای نوین در از بین بردن موهای صورت ، کنار گوش ، لب فوقانی ، چانه ، گردن  و سیبیل می باشد.

امتیازات و مزایای لیزر نسبت به سایر روش ها:

  1. کاهش رشد موهای صورت با تاثیری طولانی در مناطقی مانند چانه ، کنار گوش ها ، لب بالایی و پیشانی در خانمها
  2. از بین رفتن ریش و سیبیل و موهای گردن در مردان برای همیشه
  3. تکنیک لیزر برای ناحیه خاصی می تواند استفاده شود بدون اینکه آسیبی به آن منطقه برساند
  4. این روش باعث صرفه جویی بسیار در زمان زنان می شود به دلیل اینکه در دو جلسه از شر موهای صورت خود رها می شوند و نیاز نیست بطور مداوم به سالنهای آرایشی مراجعه کنند و اپیلاسیون انجام دهند بعلاوه اینکه از بوجود آمدن لک نیز جلوگیری می شود
  5. زمان بسیار زیادی در مردان صرفه جویی می شود و دیگر نیاز نیست مدام تیغ و ماشین های ریش تراش با خود بهمراه داشته باشند و استفاده کنند
  6. در هنگام شیو صورت آزار و اذیت هایی برای زنان و مردان بوجود می آید ولی در لیزر بر روی این موارد خط بطلان بکشید.مکن است روش لیزر با عوارضی همچون درد و حساسیت پوستی همراه باشد اما این خیلی به ندرت پیش می آید و اینکه با دستگاه های جدید بمانند الکساندرایت با سیستم خنک کنندگی دیگر این عوارض نیز دیده نمی شود
  7. بعد از درمان با لیزر سریعا می توانید به کارهای روزمره خود برگردید و نیازی نیست زمان زیادی برای بهبودی صرف کنید
  8.  برای انواع پوست ها کاربرد دارد بویژه اینکه برای پوستهای تیره بسیار مناسب تر می باشد.
  9. با فناوری های جدید لیزر با توان بالا موهای سرسخت از بین می روند و این تکنیک بویژه برای ریش و سیبیل با ضخامت زیاد بسیار مناسب می باشد

نحوه آماده شدن برای لیزر موهای صورت

پس از تصمیم گیری برای لیزر موهای زائد صورت می بایست یک چک لیست از مواردی که می بایست انجام دهید آماده کنید.

درک صحیح از عملکرد لیزر:

همواره می بایست به صورت اصولی با این تکنیک و نحوه کار آن بدانید تا جلسه راحتی داشته باشید و همکاری خوبی نیز با تکنسین لیزر داشته باشید.

به دنبال یک کلینیک حرفه ای باشید:

همواره چون در لیزر یک پرتو از لایه میانی پوست عبور می کند سعی کنید در مراکز و کلینیک های معتبر این شیوه را انجام دهید تا آسیبی به پوست خود وارد نکنید.

رنگ پوست خود را تجزیه تحلیل کنید:

لیزر موهای زائد صورت معمولا با پوستهای روشن که موهای تیره ای دارند بهتر نتیجه می دهد زیرا پرتو لیزر توسط ملانین های این نوع پوست بهتر جذب می شود.جذب بیشتر پرتو نوری توسط ملانین باعث می شود که فولیکول مو بهتر آسیب دیده و راحت تر موی ائد از بین برود.پس مقایسه خود با فرد دیگر را کنار بزارید و با توجه به رنگ پوست خود تاثیر و نتیجه مطلوب را بپذیرید.

محافظت از چشم:

اشعه لیزر برای چشمها مضر می باشد و باعث آسیب می شود لذا در هر جلسه لیزر چشمان خود را با عینک مخصوصی که به شما دهده می شود بپوشانید و آنرا هرگز برندارید

سابقه پزشکی:

در مورد سابقه بیماری و پزشکی خود صحبت کنید و اگر مصرف دارویی در روند درمان اختلال ایجاد می کند را به پزشک خود بگویید

وقت و زمان خود را تنظیم کنید:

برداشتن موهای چانه ، لب بالا یا قسمتهای دیگر صورت ممکن است دقایق زیادی زمان ببرد به همین دلیل زمان جلسه را برای کارهای دیگر خود در نظر بگیرید

زمانی برای بهبودی در نظر بگیرید:

شما می بایست پوست خود را برای چند روز و یا چند هفته از تابش افتاب محافظت کنید.قلااز شروع به کارهای روزمره ضد افتاب را بر روی پوست خود استفاده کنید و همراه خود نیز داشته باشید.حتما از ضد افتاب و سایر اقداماتی که از شما در برابر تابش خورشید محافظت می کند استفاده کنید.

تصویر برداری:

قبل از شروع درمان از صورت یا ناحیه مورد نظر عکس بگیرید تا بعد از جلسه بتوانید مقایسه ای پس از اتمام درمان داشته باشید.

عوارض و خطرات لیزر موهای صورت

هر کار و عمل زیبایی که فرد انجام می دهد دارای عوارض و حساسیت هایی می شود هرچند که این ۱۰۰ درصد برای تمامی زیباجویان نیست.لیزر نیز از این قاعده مستثنی نیست.لیزر موهای زائد می تواند حدود دو روز بعد از درمان پوست شما را  قرمز کند. ممکن است به شما توصیه شود برای چند روز از مرطوب کننده استفاده کنید و از پوست خود در مقابل آفتاب محافظت کنید. تورم و قرمزی را می توان با استفاده از کمپرس سرد و بسته های یخی مدیریت کرد. در طول زمان ریکاوری و تا جلسه بعدی شما که می تواند بعد از یک ماه باشد ، بهتر است بیشتر مواقع از ضد آفتاب استفاده کنید. شایع ترین عوارض جانبی یا خطرات  لیزر موهای زائد صورت :

  • سوزش پوست
  • قرمزی و تورم
  • درد در محل برداشتن مو
  • توزیع ناموزون رنگ بر روی صورت به دلیل تیرگی یا روشن شدن پوست
  • تاول زدن ، پوسته پوسته شدن یا زخم شدن پوست ممکن است در موارد نادر رخ دهد
  • در صورت عدم استفاده از محافظت مناسب بر روی چشم ، خطر آسیب دیدگی چشم وجود دارد

اگر تمایل دارید بطور جامع نکات کاملی درباره لیزر موهای زائد بدست آورید، پیشنهاد می کنیم مقاله لیزر موهای کل بدن را مطالعه نامیئد.

لیزر موهای صورت قیمت

تصویر لیزر موهای صورت قیمت

با توجه با اینکه این منطقه فسمتهای مختلفی را شامل می شود و همچنین فعالیت برای مردان و زنان متفاوت می باشد، نیاز است برای آگاهی از هزینه و قیمت لیزر صورت با ما تماس گرفته تا کارشناسان کلینیک اطلاعات کامل و دقیقی به شما ارائه دهند.

عوارض جانبی لیزر موهای صورت

اگرچه لیزر موهای صورت روشی کارآمد برای خلاص شدن از شر موهای زائد صورت و بدن می باشد اما می تواند با برخی عوارض جانبی ناخواسته ای همراه باشد.

تصویر عوارض لیزر صورت زنان

  • سوختگی:

پرتو لیزر از انرژی بالایی برخوردار است و توسط رنگدانه موجود در مو جذب می شود. این ممکن است باعث شود که پوست اطراف آسیب دیده و دچار سوختگی شود. سوزش پوست در افرادی که پوست تیره دارند بیشتر دیده می شود زیرا مقادیر زیاد رنگدانه تمایل به جذب گرمای بیشتر دارد.

  • روشن شدن یا تیره شدن پوست:

درمان با لیزر صورت ممکن است تولید ملانین رنگدانه را تحریک کرده و باعث تیرگی پوست شود. از طرف دیگر ، ممکن است پرتوی لیزر در بعضی افراد تولید ملانین را کاهش داده و باعث روشن شدن پوست در مناطق اطراف شود. در هر صورت ، درمان با لیزر صورت ممکن است به پایان برسد و لکه های رنگی ناهموار بر روی پوست ایجاد کند.ار دیگر موارد روشن شدن و تیره شدن پوست در هنگام لیزر می توان به لیزر موهای بیکینی اشاره کرد.

  • خارش پوست:

خارش بعد از لیزر بسیار شایع است و حتی ممکن است به قرمزی نیز تبدیل شود.

  • خطر عفونت پوستی

اگرچه بسیار نادر است ، اما عفونت پوست یک عارضه جدی در درمان لیزر است و ممکن است نیاز  به استفاده آنتی بیوتیک ها داشته باشد.

  • دائمی نبودن حذف موهای زائد

اکثر ارائه کنندگان درمان با لیزر ادعا می کنند که لیزر صورت باعث از بین رفتن دائمی مو می شود. با این حال ، واقعیت این است که درمان با لیزر باعث کاهش رشد مو می شود و ممکن است به طور دائم آن را از بین نبرد.

تعداد جلسات لیزر موهای صورت

همانطور که گفته شد رنگ پوست و منطقه مورد نظر در درمان لیزر تاثیرات زیادی دارند و نمی توان عدد دقیقی برایش ذکر کرد.بهترین کار این است که یک جلسه مشاوره رایگان با متخصص ما داشته باشید تا از نزدیک پوست شما را دیده و تعداد جلسات لیزر صورت  را برای شما تخمین بزند.

انواع دستگاه های مورد استفاده در لیزر صورت

انواع مختلفی از دستگاه های لیزر در دنیا ساخته می شوند که مورد استفاده برای لیزر موهای زائد بدن می شوند.این تجهیزات پزشکی شامل موارد زیر است:

  • لیزرهای الکس: لیزرهای الکساندریت نفوذ عمیق تری نشان می دهند و برای درمان های مو برای طیف گسترده ای از رنگ پوست و مو استفاده می شوند. نور ساطع شده توسط این لیزرها باعث رشد مجدد حداقل موهای صورت می شود زیرا گرمای تولید شده به فولیکول های مو آسیب می رساند.
  • لیزر دیود: این محبوب ترین نوع لیزر است که در درمان موهای زائد استفاده می شود. بدون ایجاد صدمه به پوست اطراف باعث ریزش موثز مو می شود.از بهترین دستگاه لیزر دایود در ایران می توان به لیزر پارادایس اشاره کرد.
  • لیزر اندیاگ:دستگاه بسیار مناسبی می باشد و می تواند مناطق وسیعی  را براحتی درمان کند.

اقدامات لازم قبل از لیزر

قبل از اینکه موهای صورت یا هر ناحیه دیگری را بخواهید با لیزر از بین ببرید نیاز است که یک سری از کارها را انجام دهید تا  لیزر با بازدهی بیشتری انجام شود.

  • یک ماه قبل انجام لیزر می بایست از برنزه کردن صورت خودداری کنید
  • ۲ تا ۴ هفته قبل از درمان ، صورت خود را اپیلاسیون نکنید.
  • چک لیستی که در بالا به آن اشاره کردیم ، آماده کنید
  • ۲ هفته قبل از لیزر کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید

برای اینکه اطلاعات کاملتری در مورد اقدامات لازم قبل از لیزر صورت داشته باشید ، می توانید مقاله آمادگی قبل از لیزر موهای زائد بدن را مطالعه نمایید.

اقدامات لازم بعد از لیزر

  1. به شما توصیه می شود از کمپرس سرد یا برخی از ژل های خنک کننده در ناحیه پوست که تحت لیزر قرار دارد استفاده کنید تا در صورت وجود قرمزی یا ناراحتی آن را کاهش دهد.
  2. بعد از لیزر درمانی نیز توصیه می شود برای چند هفته با ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید.
  3. این احتمال وجود دارد که موهای صورت چند هفته بعد از درمان بطور کامل ریزش کند و نتیجه واقعی و صد در صد را آن زمان مشاهده کنید.

لیزر موهای زائد صورت آقایان

تصویر لیزر موهای صورت مردان
حدف موهای زائد در مردان به اندازه زنان مرسوم نیست ، زیرا بیشتر آقایان اصلاح صورت با ماشین ریش تراش و تیغ را ترجیح می دهند.با توجه به سبک زندگی شلوغ مردان شاغل و صرفه جویی در وقت با سرمایه گذاری در اصلاح روزانه ،  لیزر موهای صورت مردان گزینه ای مناسب تر می باشد چرا که تیغ زدن و اصلاح توسط ماشین در مواردی  باعث ایجاد فولیکولیت ( التهاب یا عفونت در فولیکول مو) می شود اما لیزر باعث می شود که به هیچ عنوان فولیکولیت اتفاق نیافتد و خیلی راحت تر از شر موهای صورت خلاص شوید.
اگر دوست دارید اطلاعات دقیق تر و کاملتری در مورد لیزر آقایان داشته باشید پیشنهاد می کنیم مقاله آنچه مردان باید درباره لیزر موهای زائد بدانند را مطالعه فرمایید.

لیزر موهای زائد صورت خانمها

 

تصویر لیزر موهای صورت زنان

از بین بردن موهای صورت برای خانم ها عملی ترین شیوه برای حذف موهای زائد می باشد.این کار درد مکرر نخ اندازی ، اپیلاسیون یا چیدن موهای ناخواسته روی لب و چانه را کاهش می دهد. روش های مرسوم باعث تحریک ریشه مو و ضخیم تر شدن مو می شود. لیزر موهای زائد صورت در زنان می تواند از رشد مو پس از حدود ۲ جلسه درمانی ، جلوگیری کند.

لیزر موهای صورت در دوران شیردهی

تصویر لیزر موهای صورت و ناحیه تناسلی در دوران شیردهی و بارداری

بسیاری از مادران می پرسند که در دوران شیردهی و حتی بارداری می توان عمل لیزر چه در صورت و چه در مناطق دیگر انجام داد؟باید گفت کلا در هیچ جای دنیا در رابطه با مشکلی در رابطه با لیزر در دوراه های خاص بارداری و شیردهی گارش نشده است و از لحاظ علمی نیز به اثبات نرسیده است اما متخصصین زیبایی پیشنهاد می کنند که لیزر موهای زائد در دوران شیردهی انجام نشود و به زمان بعد از این دوران انتقال پیدا کند ولی در مورد بارداری به جز سه ماه اول بارداری مشکلی دیده نمی شود.
اگر دوست دارید اطلاعات دقیق تر و جامع تری در این خصوص داشته باشید پیشنهاد می کنیم مقاله مربوطه به لیزر موهای بدن در دوران بارداری را مطالعه فرمایید.

اگر هنوز با خواندن این مقاله با سوالات و ابهاماتی روبه رو هستید کافیست در بخش دیدگاه ها و نظرات آنها را برای ما ارسال کنید تا کارشناسان ما پاسخ گوی شما باشند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *